Nieuws

Een nieuwe
identiteit!

Het internet verandert snel en wij veranderen altijd mee. Ons vorige logo bestond al sinds Foleor Multimedia is gestart (2009) en heeft niet meer de uitstraling die past bij onze huidige visie en diensten. De vertrouwde naam 'Foleor Multimedia' blijft wel bestaan, het idee achter deze naam blijft altijd passend. 'Foleor' is de naam Roelof omgekeerd. Een korte, unieke naam.

Doelstellingen Foleor Multimedia

Vier doelstellingen

1. Ontwikkel een uniek, herkenbaar beeldmerk (geen tekstlogo meer), geschikt voor alle communicatie-uitingen.

2. De nieuwe slogan "Strategie en creativiteit verbinden" moet aansluiten op het beeldmerk.

3. Het beeldmerk moet kwaliteit, maar ook zeker creativiteit uitstralen (te grote speelsheid van het vorige logo wegnemen).

4. Maak het zo simpel mogelijk, maar niet simpeler dan dat. (Einstein was ons voor, die heeft zoiets ook al eens geroepen).

Schetsen Foleor Multimedia

Schetsen &
Schetsen

De vier doelstellingen geven veel verschillende invalshoeken voor een op te zetten beeldmerk. Veel Heel veel ruwe schetsen komen uiteindelijk tot één passend resultaat, waarin de vijf doelstellingen het beste naar voren komen: hierbij worden de 'F' en de 'R' met elkaar verbonden. De 'R' is tenslotte zo belangrijk is als de 'F'.

De juiste
verhoudingen

Met de schetsen als leidraad gaan we verder met de ontwikkeling van het logo. We zoeken de juiste verhoudingen en symmetrie. We zien dat er onderscheid kan worden gemaakt in een bovenstuk (in feite een grote ronde cirkel) en twee 'poten'.
Voor uniformiteit en eenvoud willen we dat de basis van het gehele beeldmerk uit cirkels bestaat en symmetrisch is. Naast het cirkelvormige bovenstuk moeten de poten dus ook cirkels als basis krijgen. We nemen daarom als startpunt vijf kleine cirkels. De tweede cirkel van boven is het precieze centrum de grotere cirkel: het bovenstuk van het logo.

Verbinden!

"Strategie met creativiteit verbinden", de slogan is nu verwerkt als basisidee voor het logo!

Doelstellingen Foleor Multimedia

Doelstellingen behaald?

1. Er is een beeldmerk gemaakt welke uniek en herkenbaar is. Het beeldmerk is ook geschikt om op offline uitingen worden gedrukt: donkergrijs/oranje op een witte ondergrond. Zo denken we ook een beetje om het milieu.

2. In ons beeldmerk worden de 'F' en de 'R' met elkaar verbonden tot een geheel. Voor de opbouw van het beeldmerk geldt dat de cirkels met elkaar zijn verbonden, waardoor we kunnen stellen dat de slogan linkt met het beeldmerk.

3. De speelsheid is weggenomen door een beeldmerk te maken waarbij de gele kleur verbannen is en voor een zakelijkere uitstraling is gekozen met twee hoofdkleuren.

4. Geen gradiënts meer, maar 'gewoon' strak en duidelijk met onderliggende symmetrie. Niet te simpel? Naar ons idee niet, we zouden dit verhaal dan niet kunnen schrijven.

logo Foleor Multimedia